top of page

SALGSBETINGELSER

Leveringstid på produkter som finnes på lager er som regel fra 1-3 virkedager. Produkter som forhåndsbestilles kan ta lengre tid, vi forsøker å sende innen 3 uker. Dersom det tar lengre tid får du beskjed om det fra oss. Bestillingen sendes med posten, og du får beskjed fra posten når pakken din er på vei.

​

Betaling skjer trygt gjennom Stripe, der du kan bruke kredittkort og debetkort.

 

Dersom noe går galt vil vi gjøre vårt beste for å ordne opp, gi beskjed på e-post: merethetor@gmail.com 

​

Mer detaljert informasjon om Kjøpsbetingelser, frakt og sikkerhet/personvern finner du nedenunder.

KJØPSBETINGELSENE

Nedenunder følger salgsbetingelser som regulerer kjøp via nettbutikken hos MeretheArt. Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. 

MeretheArt følger norske lover som forbrukerkjøpsloven, angrerettsloven og ehandelsloven.

Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysninger selger oppgir under hvert produkt i nettbutikken (utførelse, størrelse, kvalitet, andre egenskaper, pris, leveringsbetingelser). I tillegg kommer også eventuell direkte korrespondanse mellom partene. 

Partene

Selger:

MeretheArt

Kontaktperson: Merethe Torbertgsen

Kontaktadresse: Breistrandhøgda 8

                            9440 Evenskjer

Telefon: 975 90 796

E-post: meretetor@gmail.com

Org nummer: 993 109 754

​

Kjøper er den som foretar bestillingen

Priser

Prisene som er oppgitt i nettbutikken inkluderer merverdiavgift der dette er relevant. Egenprodusert kunst er fritatt fra MVA i henhold til merverdiavgiftsloven § 3-7, og pris er derfor ikke inkludert MVA. Andre aktuelle avgifter er inkludert i oppgitt pris. Leveringskostnader (frakt, emballasje, porto mv) kommer i tillegg til oppgitt pris. Total pris på produkt og leveringskostnader oppgis i betalingsløsningen før bestilling er foretatt. 

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindene for begge parter når bestillingen er sendt fra kjøper til selger.

 

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

​

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Betaling kan skje med kort, Vipps eller faktura. Bestillingsverk krever forskuddsbetaling. Personer under 18 år kan kun betale ved postoppkrav.

Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen i henhold til avtalen. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden.  Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

​

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.

  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.​

​​

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen.

​​​

Unntak i angrerett

Angreretten gjelder ikke for bestillingsverk, da disse lages etter dine spesifikasjoner. Du som kjøper er aktivt involvert i prosessen ved å godkjenne skisser og utforming. Dette gjør avtalen bindende i henhold til angrerettsloven § 22 bokstav e.

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller kjøpers representant, har fått varene levert i henhold til avtalen. 

Undersøkelsesplikt

Vi anbefaler at kjøper undersøker varen når den er mottatt for å se til at den er i samsvar med bestillingen, om den er skadet under transport eller ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med varen, eller har mangler, må kjøper kontakte selger ved reklamasjon som nevnt ovenfor.

Ordrebekreftelse

Du mottar en ordrebekreftelse på e-post etter at kjøpet er gjennomført. Kontroller at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen. Dersom bekreftelsen ikke stemmer, ta kontakt så snart som mulig

Reklamasjon

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Reklamasjon må skje innen 2 år (fem år for varer som er ment å vare lengre). Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

​

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren.

​

Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Dersom gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader kan selgeren kan motsette seg kjøperens krav.

​

Rettingen eller omleveringen skal foretas innen rimelig tid av selgeren. Retting eller om levering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

Selgers rettigheter ved kjøpers mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

​

​

Person-opplysninger

Vi behandler dine personopplysninger i tråd med personopplysningsloven. Informasjonen brukes kun til å fullføre din bestilling og vil ikke deles med tredjeparter uten ditt samtykke. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådetfremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.

​

​

Kontakt:

merethetor@gmail.com

​

Merethe Torbergsen

Breistrandhøgda 8

9440 Evenskjer

​

Org nr 993 109 754

​

© 2023 by Merethe Torbergsen

bottom of page